Gabe Newell elszava
Daniel D 2006.09.03. 10:30
Ahogy ezeket a sorokat rom, nem kevs flelemmel tekintek elre. Hat v s tbb tzmilli dollr, megszaktsok, pereskedsek, hzassgok s vlsok, szletsek s hallozsok utn vgre ksz a Half-Life 2. Te, az olvas, mr minden bizonnyal ismered a jtkot. Olvastad az elzeteseket, lttad a boltokban, hallottl a djakrl, vagy netalntn vgig is jtszottad. Mi eddig mg egyikig sem jutottunk el. Vajon mlt rkse lett-e a Half-Life-nak? Megfelel a jtkosok elvrsainak? Megnyugodhatunk? Ti mr ezt tudjtok, s engem ez nyugtalant.
Ami mg nem hagy nyugodni, az a szemlyes szerepvllalsom. n a csapat tagja vagyok, egyben a szcs a nagykznsg fel, aki nha elvllal bizonyos mellkes feladatokat (pldul elszt rok). De remlem, hogy te, aki ezt olvasod, meg tudod rteni, hogy mennyi kreativits szksges egy ilyen jtk elksztshez. Vannak jtkok, melyek koncepcijt msok talljk ki, a fejlesztk pedig szolgaian megcsinljk, de a Half-Life 2 nem lehetett ilyen. Nem tudok a csapatbl egy nevet sem mondani, aki ha nem vett volna rszt a fejlesztsben, akkor a jtkbl ne hinyozna valamilyen lnyeges elem. Vannak persze pletykk magnyos sztorirrl, nknyes rendezrl, parancsolgat CEO-rl, de ez, mint mondtam, a csapatmunknk miatt nem vonatkozik rnk.
Mi is a jtkostrsadalom rszei vagyunk. Tudjuk, hogy a jtk akkor igazn j, ha sszhangban van a tmegek akaratval. A multiplayer jtk akkor igazn j mka, ha a msik fl is lvezi. Egy j egyjtkos md olyan, mint egy mozifilm, amelyben a fszerepl a jtkos, s a forgatknyvet is rja. A jtk motorja akkor j, ha rugalmas, s knnyen kszlhetnek al MOD-ok, melyek elsegtik az egyttmkdst a jtkosok kztt, s megnvelik az alapjtk lettartamt. Ebben a knyvben lyesmikrl is olvashatsz, s meglthatod azt is, hogy mekkora a Valve szerepe a jtkoskzssgekben az egyttmkds elsegtsvel s a jtkostrsadalom nagy mrtk tmogatsval.
Gabe Newell
2004. november 8.
Bellevue, Washington llam
|