Half-Life
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Szmll
Induls: 2004-09-23
 
Let's chat!
 
FELEZSI ID

Mr sokat gondolkodtl azon, vajon a Half-Life mirt Half-Life? Azt hiszem, azt mindenki tudja, mit jelent ez az angol sz: felezsi id. Viszont itt nem egy focimeccsrl van sz! :)) Ez kkemny fizika, hlgyeim s uraim! S most me a fogalom:

FELEZSI ID: az az id, amely alatt a radioaktvan boml atommagok fele elbomlik. Ez a klnbz elemek esetn st minden izotpjnl ms s ms. A msodperc trt rsztl millird vig terjedhet ez az idtartam...Mellesleg megjegyzem: a radioaktv bomls teme SEMMIVEL sem befolysolhat...

Gondolom, mostmr mindenki sokkal okosabban mehet aludni, mint amilyen okos volt :))

 
Felmrs
Kvncsiak vagyunk, mennyi visszatr "vendg" van kztetek...
Mennyit lgsz az oldalon?

Amikor csak idm engedi (49 / 17%)
Nha-nha felnzek (79 / 27%)
Elszr vagyok, de mg jvk (116 / 40%)
Elszr vagyok, de nem hiszem, hogy jvk mg (44 / 15%)

Szavazatok szma: 288

Ltrehozs idpontja:
2007-01-11 09:25:54

Szavazs lezrva:
2007-10-24 18:17:54


Lezrt szavazsok
 
Melyik Valve-jtk a jobb?
Melyik Valve-jtk a jobb?
Melyik Valve-jtk a jobb?

Half-Life + kiegsztk
Half-Life 2
Half-Life 2: Episode One
Half-Life 2: Episode Two
Portal
Left 4 Dead
Left 4 Dead 2
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Half-Life 2: Emeljk a lcet
Half-Life 2: Emeljk a lcet : Msodik rsz

Msodik rsz

Daniel D  2006.09.06. 20:08


Msodik rsz

„Rendellenes anyagok”

 

Extra lettartam: a modder kzssg

 

Nhny jtkos szmra a Half-Life csupn a kezdet volt. A kezdet ahhoz, hogy megcsinljk a sajt, nll jtkukat. Szmtalan tapasztalt Half-Life fanatikus – programozk, plyatervezk, grafikusok – indtotta el gpn a Valve SDK-jt, s tervezte meg sajt vilgt. Az online jtkhoz szksges j vilgokat is k teremtettk meg. Az kitart munkjuk gymlcsei lettek az olyan legends modok, mint a Team Fortress, a Day Of Defeat, vagy a Counter-Strike. Ezek vgl a nagykznsg szeretett is megnyertk, miutn a Valve btortotta ket, hogy folyton folyvst ezeken a jtkokon dolgozhassanak nluk a programoz srcok. Ily mdon szlesebb kznsgek eltt mutatkozhattak be. A Counter-Strike esetben a vilgra nyl ajt inkbb egy gt volt. Egy gt, mely azonban nem akadlyozhatja meg a mindent elspr radatot.

 

Team Fortress

Az egsz rlet ezzel az eredetileg Quake al kszlt moddal indult. 1998 elejn Robin Walker s John Cook, akik segdkeztek az eredeti vltozat ksztsnl, llsajnlatot kaptak a Valve-tl. A cl a Team Fortress tltetse volt a Half-Life technolgija al. gy szletett a Team Fortress Classic, az egykori els szm online csapatjtk, mely fontos szerepet tlttt be a Valve SDK-jnak fejlesztsben is.

A Team Fortress trkpek legfontosabb jellemvonsai az ers vdelmi vonalak voltak, melyek segtettek megakadlyozni az ellenfelet abban, hogy megszerezze a zszlt, bombt teleptsen, elfoglaljon egy stratgiai pontot, netn megljn egy VIP-t. A manapsg legnpszerbb online FPS-ek tbbnyire olyan jtkmdokkal rendelkeznek, melyeket mr vekkel ezeltt lthattunk egy third-party szoftverben is.

Robin Walker: „Elszr megbeszltk minden egyes plynl a plya jellegt, azt a grafikusaink megrajzoltk, a plyatervezink pedig felptettk. Azutn elkezdtnk alatta rendszeresen jtszani. A sok jtk alatt felgylemlett tapasztalatok alapjn szmos vltoztatst eszkzltnk a plykon. A Warpath nev plya pldul, amelyik egy kontrollpont-elfoglals, lineris terep, volt az egyik legjelentsebb. A jtkosok pontrl pontra rohannak, hogy elfoglalhassk azokat minl elbb, mg a tbbiek a mr elfoglaltakat vdik. Itt jelent meg elszr a respawn fogalma, s ez jelentette az els fejtrst szmunkra, mrmint hogy hov tegyk a respawn pontokat.”

 

Team Fortress 2

A hossz ideje bejelentett jtk 2000-ben mg maga volt a csoda, fnye azta megkopott. De hamarosan mgis megjelenik, mghozz alaposan ttervezett, rajzfilmszer grafikval.

 

Day Of Defeat

2001 janurjban jelent meg az els btja ennek a msodik vilghbors modnak. Attl kezdve a npszersge egyre ntt, jabb s jabb verzii jelentek meg, mg a Valve 2003 prilisban piacra nem dobta.

Jakob Jungels: „Egyik msodik vilghbors jtk sem nyerte el a tetszsnket, ezrt gy hatroztunk, hogy a sajtunkat fogjuk megcsinlni. Azt hiszem, minden moddert a sajt elkpzelsei motivlnak hasonl lpsekre. rlk, hogy mi ki tudtuk hasznlni ezt a lehetsget.”

 

Counter-Strike

1999 tavaszn Minh Le s Jess Cliffe elkezdtek dolgozni sajt, Counter-Strike nvre hallgat Half-Life modjukon. Jniusban megjelent az els bta. 2000-ben pedig mr tbben jtszottak vele, mint a Valve ltal hivatalosan kiadott multis jtkmdokkal. Le s Cliffe vgl teljes ids llst kaptak a Valve-tl. Napjainkban a jtk nagyobb forgalmat generl, mint egsz Olaszorszg.

Minh Le: „Mr egy j ideje csinltunk antiterrorista modokat. A Quake al ksztettem a Navy Seals cmt, s mr ketten dolgoztunk az Action Quake 2-n, mikor is feladtunk vele, a Counter-Strike-rt.”

Jess Cliffe: „Emlkszem, amikor a hatodik bta megjelent, egy floridai src vllalta, hogy a sajt ISP-s weboldalrl fogja kiszolglni a letltket. Azonban annyian akartk letlteni, hogy vgl az ISP webszervere sszeomlott legalbb kt napra, tbb tzezer dollros vesztesget okozva az zemeltetnek. A srcot letartztattk s a fiatalkorak javtintzetbe vittk. Pedig csak a kzelben l bartait szerette volna meglapni valamivel. De nem hiszem, hogy ne tudta volna, mennyien akarjk letlteni az egsz vilgon. Elg bizarr belegondolni abba, hogy a src egy jtk eszeveszett npszersge miatt kerlt ebbe a helyzetbe.”

 

Counter-Strike: Source

2004-ben a Valve az eredeti jtkot Source motorra optimalizlva kiadta, mint a Half-Life 2 multiplayer mdjt. Minh Le s Jess Cliffe mellett a munklatokban rszt vettek a Day Of Defeat kszti s a Valve munkatrsai is. Az j CS: Source tartalmaz tbbek kztt az eredetihez kpest kibvtett krnyezetet, lenygz fizikt, s az alapja egy shader-alap DirectX 9-es fellet. A nyri btaperidus utn 2004 szn jelent meg.

 

Italy

Kristen Perry: „Az egyik kedvenc plym az Italy, mivel ezen sokkal vltozatosabb sznvilg s tereptrgyak vannak, mint a tbbin. Ennek az tmentse sorn a rgirl csinltam pontrl pontra szmtalan screenshotot. Ha sszehasonltjuk a kt verziban a piacteret, mindjrt ltszik, hogy szinte csak vadonatj textrkban klnbzik az eredetitl.”

Iikka Keranen: „A plya elksztshez szz meg szz valdi fnykpet hasznltunk fel, hogy jobban hasonltson az eredeti kzegre. Mikzben jtktechnikai okokbl az plet architektrjt meghagytuk az eredeti formjban, addig varzsoltunk az ptmnyekbe nmi hangulatot s kontrasztot.”

 

Dust

A technolgia fejldsvel vgre ezen a plyn is megjelenhettek a bump s spectacular mapping effektusok. Nmelyik textra t klnfle elembl pl fel. A hats pedig nem marad el: a ltvny csodaszp!

Ido Magal: „Miutn delterveztk, hogy a plykat egy az egyben fogjuk tmenteni, nekilttunk, hogy egyedi tulajdonsgokkal tltsk meg ket. A realizmus az eredeti CS ismrve is volt, de ahogy regedett a grafikus motor, egyre nehezebb volt tartani a szintet. gyhogy az j rszt is ennek szellemben csinltuk. tolvastunk, tnztnk minden knyvet s filmet, ami a tmval a keznkbe akadt. s felhasznltuk mindegyik legjobb rszlett. A Dust plya rdekes keverke az szak-afrikai, trk, s andalziai hatsoknak. Az Aztec plyn ugyangy felhasznltuk ismereteinket a majkrl, Cliffe pedig megspkelte ezt az si Tenochtitln (mai Mexikvros) krl l vadllatok hangjaival.”

 

Aztec

A Source verzi ksztsekor a legfontosabb szempont az volt, hogy amennyire csak lehet, egyezzenek meg a plyk az eredetiekkel, hogy a jtkosok tllsa az j felletre egyszerbb legyen. Hogyha az alapok mr megvannak, s a felpts megegyezik az eredetivel, akkor jhetnek az j aprsgok.

Kristen Perry: „A grafikai frissts lnyegben olyan szabad kezet adott neknk, hogy a hatr a csillagos g volt. Vgre pthettnk hatalmas torny templomot, vgtelen hegysgeket s hzsorokat, de a trkpet krbe is tudtuk venni egy olyan 3D-s effektussal, mely valdi emberi teleplst imitl.”

 

Havana

Mike Dussault: „A CS: Source mr egy jfajta ragdoll-rendszert hasznl, amikor a jtkos elhallozik. Teht kt jtkos sosem hal meg ugyangy. Millirdfle esst, prgst, zuhanst produklhatnak a testek, minden csak attl fgg, hogy honnan lttk le a delikvenst s mivel.”

 

Chateau, Italy & Aztec

Iika Keranen: „Az j grafikus motor lehetv tette a Chateau plyn a terroristk kiindulpontjnl a termszet lethbb ttelt. Nagyszer dolog varilni a terep adottsgaival. Szerintem a modderek is meg fognak rte veszni.”

 

Italy & Dust

Martin Otten: „A vals idej fizika a Counter-Strike: Source legnagyobb jtsa. Interaktvv teszi a jtkot, s mg lethbb a plykat. A legjobb plda az Italy plya dinnyje. Ha belelnek, tbb darabra szakad, s mindegyik ms irnyba repl el, msknt. Amit a fizikval kapcsolatban mg el tudnk kpzelni, az egy hatalmas majom lenne az Aztec plya piramisnak tetejn, ami hatalmas hordkat dobl :)”

 

VGE A MSODIK RSZNEK

 
Men
 
Half-Life
 
Opposing Force
 
Blue Shift
 
Half-Life 2
 
Episode One
 
Episode Two
 
Szavazs
Lezrt szavazsok
 
Egyjtkos MOD-ok
 
Linkajnl
 
The time is...
 
Black Mesa
Black Mesa
Megfelel-e a Black Mesa az elzetes vrakozsoknak?

Igen, nagyon llat!
MOD-hoz kpest nem is olyan rossz
Jl tadja a Half-Life 1-et, de semmi tbb
Az eredeti HL jobb volt
A fejlesztk nem hasznltk ki a Source adta lehetsgeket
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG