Half-Life
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Szmll
Induls: 2004-09-23
 
Let's chat!
 
FELEZSI ID

Mr sokat gondolkodtl azon, vajon a Half-Life mirt Half-Life? Azt hiszem, azt mindenki tudja, mit jelent ez az angol sz: felezsi id. Viszont itt nem egy focimeccsrl van sz! :)) Ez kkemny fizika, hlgyeim s uraim! S most me a fogalom:

FELEZSI ID: az az id, amely alatt a radioaktvan boml atommagok fele elbomlik. Ez a klnbz elemek esetn st minden izotpjnl ms s ms. A msodperc trt rsztl millird vig terjedhet ez az idtartam...Mellesleg megjegyzem: a radioaktv bomls teme SEMMIVEL sem befolysolhat...

Gondolom, mostmr mindenki sokkal okosabban mehet aludni, mint amilyen okos volt :))

 
Felmrs
Kvncsiak vagyunk, mennyi visszatr "vendg" van kztetek...
Mennyit lgsz az oldalon?

Amikor csak idm engedi (49 / 17%)
Nha-nha felnzek (79 / 27%)
Elszr vagyok, de mg jvk (116 / 40%)
Elszr vagyok, de nem hiszem, hogy jvk mg (44 / 15%)

Szavazatok szma: 288

Ltrehozs idpontja:
2007-01-11 09:25:54

Szavazs lezrva:
2007-10-24 18:17:54


Lezrt szavazsok
 
Melyik Valve-jtk a jobb?
Melyik Valve-jtk a jobb?
Melyik Valve-jtk a jobb?

Half-Life + kiegsztk
Half-Life 2
Half-Life 2: Episode One
Half-Life 2: Episode Two
Portal
Left 4 Dead
Left 4 Dead 2
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Half-Life 2: Emeljk a lcet
Half-Life 2: Emeljk a lcet : tdik rsz

tdik rsz

Daniel D  2006.10.11. 19:01


tdik rsz

„dvzlet City 17-ben”

 

A Half-Life 2 trtnete csak a fontosabb helysznek neveit tartalmazta, de a konkrt vilgrl egy sz sem volt benne. Eredetileg gy kpzeltk el, hogy Gordon Freeman bejrn az egsz vilgot: egy jgbe fagyott hajrl egy vzalatti bzisig, Washingtontl a Kzel-Keletig, egy csontokkal teli vilgvge-pusztasgtl egy idegen erdtmnyig. De ahogy telt az id, a helysznek egyre egyszersdtek, s a megmaradtak is szorosabb kapcsolatba kerltek egymssal. Ketts cl vezrelte immron a programozkat: a helyszn legyen megdbbent s ltvnyos, de ugyanakkor rendelkezzen a Half-Life hangulatval is. Mr csak egy kis trtnelmet s httrsztorikat kellett hozzadni, s elkszlt az j vilg: City 17 s krnyezete.

 

City 17-rl ltalban

A vros architektorikus alapjul a fejlesztk a folyamatosan fejld eurpai vrosokat vettk mintul. XIX. szzadi pletek, de a harmincas, negyvenes, st hetvenes vek ptszeti stlusai is felfedezhetk. Ezutn belekevertk nhnyba a Combine-ok keze nyomt is.

Viktor Antonov: „Egy kelet-eurpai helysznnel sokkal szemlletesebben tudtuk brzolni a rgmlt sszeomlst, mint a sablonos „Amerika pusztulsa” sztorival. Ha itt jrsz, szmtalan inger hat rd: a rgi pletek, az j pletek, a kommunizmus buksa… s ez egy fontos trtnelmi hely benyomst kelti. Elhagytuk azt a fajta brzolst, amely egy kzkedvelt vmpros jtk ta Prgrl szletett, s ms aspektusbl kezdtnk hozz a munknak. Maga a Half-Life is nagyon stlusos volt, ksznheten a mdiumnak s a vltozatos helyszneknek. Szabadon vlogathattunk volna a mdszerek kzl. Szz szzalkig realisztikus helyszneket is alkothattunk volna, de nem tettk meg. Sokkal jobb a maga szrrelis, absztrakt felptsvel.”

 

City 17

Kezdetben fnykpeket csinltak klnfle orosz, bolgr, s romn vrosokban. Ezutn ezekbl a grafikusok kihoztak egy nyomasztbb, szrrelisabb vilgkpet.

City 17, ha megvizsgljuk a Valve Hammer nev plyaszerkesztjben, nem is akkora nagy telepls. A vastllomstl a citadellig kzvetlenl s gyorsan el lehetne jutni. Mgis, a jtkmenetben trtn fordulatok rknyszertik a jtkost arra, hogy kerlutakon kerljn jabb veszedelembe.

A vastlloms eltti tr eredetileg jval nyomasztbb lett volna, s a kivettk uraltk volna a teret. Elnyomst, hatalmat, s fktelen kegyetlensget sugroztak volna. Kimaradtak a jtkbl, csakgy, mint a rovarszemekre hasonlt kivetternyk is.

A lepusztult hzak elksztshez elbb a stb tagjai Hammerben ksztettek egy alacsony felbonts modellt, majd Softimage XSI-ben kidekorltk s virtulisan leromboltk.

 

Combine zemek

Szmtalan elkpzelst vgtak ki a jtkbl, ilyen vagy olyan okokbl. Egy rmlomszer knyszermunks gyrat pldul a jtkmenet oda nem illsge miatt. St, volt benne egy olyan gyr is, ahol gyerekeket dolgoztattak volna, ez azonban azrt maradt ki, mert a sztori szerint az embereket nemzkptelenn tettk, teht nincs tbb gyermekgenerci a Fldn. Ugyangy kimaradt a Vortigauntok energijt elszv erm is.

 

Invzis technolgia

Animtorok s grafikusok tucatjai alkottak szmos varicit a Combine stlusra. A legszembetnbb elem ezek kzl az risi falak ltezse, melyek a jtkost ton-tflen elksrik. A grafikusok emellett mesterien ksztettk el azokat a jeleneteket is, ahol a Combine technolgis pletek szinte rnnek az emberiekre.

 

Manhack Arcade

Volt, aki felvetette, hogy a repked borotvs robotok azrt szlljanak ssze-vissza, mert azokat elkbtott polgrok irnytjk, akik azt hiszik, hogy egy videojtkkal jtszanak. Ez papron lerva nagyszer volt, de megvalstsa kzel lehetetlen s radsul kegyetlensg is lett volna.

 

Lgkrtalakt

Ez a hely lett volna a jtk fordulpontja, amikor is a lzadk tvettk volna az uralmat az zem felett. Ezt a rszt trtk, s ma Nova Prospekt tlti be ezt a szerepet. Kinzetre az erdeti Combine stlus megtestestje volt. Aszimmetrikus felpts, gmblytett felletekkel, ami kiemeli a termels szrnysges rt.

 

Pusztasg

A legtbbet taln a City 17-en kvli rszek vltoztak. Az elkpzelsek kztt volt egy roncstemet, kiszradt tengerek, cenok, melyeket egy teleportgmb szv el. Az sszekt elem a helysznek kztt egy vastvonal volt, mely sszekttte City 17-et a lgkrtalaktval, a Depval, a Gulggal, s vgl Nova Prospekttel. Br krltte minden ms megvltozott, a vastvonal megmaradt.

 

A part

Eredetileg jval lnkebb helyszennek szntk: anyahajkkal, sarki kutathajkkal, hajpt szerkezetekkel. Br a helyszn jcskn meg lett nyirblva, nem kizrt, hogy ksbb mg felbukkannak valahol ezek az elemek.

Laura Dubuk: „Amikor a hatalmas mgneses darut terveztk, leutaztam Seattle dli rszre, a kiktbe, ahol tbb tucat ilyen van. A minl lethbb hats rdekben lefotztam egy prat. A kabin bels tert egy bulldzer fotja alapjn ksztettk el.“

Az eredeti tervek szerint Gordon a sztori vezrelemnek sznt vasttal jutott volna el idig. Olyan vonattal, mint a tbbi, mely ismeretlen rakomnnyal ingzik a vros s krnyke kztt. A vonal mentn depk lettek volna, ahol a vonatok zeanyagot vesznek fel, s rakodnak. Egy vglloms ideiglenesen kzbejtt volna,a tervezett Lgkrtalaktnl, amin ha keresztlverekedtk volna magunkat, mehettnk volna tovbb Nova Prospekt fel, szintn vonattal.

David Sawyer: „Az ilyen helyszneknl, mit a part, nehz sszeegyeztetni a mvszi hatst a jtklmnnyel. A jtkmenetbeli esemnyek nem mindig ktdnek a mvszi brzolshoz, gyhogy valahogy odaillv kell tennnk ket. Ez viszont gyakran a jtklmny rovsra megy. A legtbb plyt mr j nhnyszor tdolgoztuk emiatt. A legtletesebbeknl a mvszi hats tovbbi, zsenilis tleteket inspirlt. Ilyen pldul a tengerparton a vasti hidas plya, ahol a mvszet s a jtkmenet kitnen kiegsztik egymst.”

 

Egyenslyteremts

Gabe Newell: „Szmtalan helyszn van, amelyet kivgtunk. Magam sem tudnm megmondani, hogy mirt, de ez utlag mr gysem szmt. Ha valami kimaradt, legfeljebb jobban tudtunk koncentrlni az apr rszletekre, vagy a mr meglv dolgokra. s itt a koncentrcin volt a lnyeg. Nemcsak az adott plyt kellett tltnunk, hanem annak a szerept is, a lnyekkel, szereplkkel, fegyverekkel egytt. A legnagyobb ellensgnk az volt, hogy ha tl buzgmcsingok voltunk, s nem figyeltnk a trtnet egszre, hanem feleltlenl kidobltunk plyaelemeket. Amit ebbl tanultunk, az az, hogy a kidobott flmunkk cskkentik a kreativitst, szmunkra is, de mg a jtkos szmra is.”

Pontosan az ilyen jelleg munkavgzs ldozata lett a lgkrtalakt koncepcija is, hogy a tervezk jobban figyelhessenek az esetlegesen nagyobb kihvst nyjt helysznekre.

 

Citadella

Marc Laidlaw: „Mr a jtk legelejn szembestjk a jtkost a jtk legvgvel. Hiszen ha az elejn jl krlnz, ksbb ismersnek fog tallni sok helysznt, s ezltal jobban bele tudja magt lni a szerepbe. Na ez az, ami nem sikerlt a Half-Life 1-ben, de ktszer ugyanazt a hibt nem kvettk el.”

 

Combine propaganda

Randy Lundeen: „Helysznektl fggen kvnuk megteremteni a propaganda formjt s mrtkt. Vagyishogy tkrzze a helyi sajtossgokat. Ennek rdekben a letpkedett, sszetrt plaktok se lettek volna ritkk, ugyangy, mint az ezrt keservesen meglakol polgrok. Ez szimbolizlta volna azt, hogy a Combine-ok mzesmadzagok nlkl is elrik cljukat.”

 

Az utck

Viktor Antonov: „Valsgh vrost akartunk kszteni, ezrt az alapoktl modelleztk le az pleteket, ksztettnk szles sugrutakat s utckat, valamint kis siktorokat is. Azrt tartottuk ez utbbit fontosnak, mert ha valaki elutazik egy msik vrosba, ezt biztosan nem ltja belle, s ez nveli a belels lehetsgt.”

 

Fnyek

Kifejezetten nagy kihvs volt a csapat szmra, hogy a tbbi jtktl eltr, egyedi, ugyanakkor valsgosnak tn fnyeket hozzanak ltre. Megfigyelhet a klnbsg a kls terek nyomaszt, alkonyias hangulata s a bels terek helyenknt sejtelmes fnyei kztt.

Viktor Antonov: „A klvilg kiss szies, lehangol fnyeit a bels terekben kontrasztba lltottuk az les neonfnnyel. A fnyekbe egy kis httrelemet is becsempsztnk: a bels terek fnyei hideg fnnyel vilgtanak, melyek ismt csak a Combine uralom elnyomsra terelik a hangslyt.”

 

Az ptsrl

Viktor Antonov: „A legnagyobb gondot az okozta, hogy hogyan tudjuk a szpen elkpzelt terepeket a gyakorlatban megvalstani. Egy rsznk az elzetes terveket ksztette papron, mg a tbbiek egy modellez szoftverrel prblgattk a lehetsgeket. Elkldtnk egy-kt fnykpszt is, hogy vals helysznekrl ksztsenek kpeket, gy kszlt el tbbek kztt Szfiban ksztett kpek alapjn a tetterek nagy rsze. Ha elkszlt az alap, akkor nekilttunk az ideill textrkkal anyagot adni a falaknak. Majd a munka vgeztvel vilgtsi sajtossgokkal egsztettk ki azokat.”

 

Vastlloms

A bevezet jelenetet szndkosan terveztk meg ugyanolyanra, mint ahogy a Half-Life els rszben volt. Azonban az elsnl jval rvidebb s letszerbb lett ez a rsz.

Aaron Barber: „A vastlloms az els pont, ahol a jtkos szembesl az ellensggel, ahol azt ltja, hogy az idegenek uraljk a vilgot, de az emberisg mg llja valahogy a sarat.”

Viktor Antonov: „Eredetileg olyasmi vastllomst szerettem volna, mint az Alexandre-Gustave Eiffel-tervezte budapesti Nyugati plyaudvar, de a vgs vltozat mr arra hasonlt, mint amelyik mellett lakom Prizsban.”

A nyitjelenet szerint egybknt innen kell eljutni Kleiner laborjig. Mivel az eredeti terv szerint tl macers s sokig tat lett volna ez a rsz, ezrt ma mr egyszeren a vastlloms hta mg kell csak eljutni.

 

Dr. Kleiner laborja

A helyszn tele van interakcira brhat trgyakkal, amikkel a nyughatatlan jtkos kivlan elszrakozhat.

Dhabih Eng: „Olyan aprsgokra kell gondolni, mint biztonsgi monitorok, egy mini-teleport, az asztalokon csupa kis mtyr, amit mind fel lehet venni, vagy akr eldobni.”

 

Csatornk

Dario Casali: „Kezdetben a csatornkat telepakoltuk volna j sok ellensggel, de aztn rjttnk, hogy ez nem lenne tl lvezetes egy id utn. A jtkos elszguldott volna mellettk, s akkor hinyrzete tmadt volna, mirt nem vgzett velk, netn nem rezte volna gy, hogy az adott plyt mr tvitte. gy aztn nhny teszternk javaslatra ez a rsz trsra kerlt.”

 

Eli laborja

A tuds fhadiszllsnak vgleges helyt csak hosszas egyeztetsek utn tudtk helyrerakni. Eleinte volt az egy haj rakterben, megint mskor egy rejtett sziklaregben, fggkertekkel meg fldalatti kutakkal. Az egyetlen dolog, ami nem vltozott, az a kisugrzs, hogy ez a hely bks, meleg, s a klvilg veszlyei ell brmikor ide lehet rejtzni.

 

Ravenholm

Dario Casali: „Ravenholm mr csak azrt is rmiszt, mert a jtkos segtsget vrna, ehelyett az sszes volt szvetsgese lhalottknt ellene fordul. A flelemrzetet ersti, hogy a vros el van zrva a klvilgtl s a Combine fenyegetstl, de egyszersmind szerves rszt kpezi City 17-nek.”

Mvszek s grafikusok egy nagyobb csoportja dolgozott ssze ezen a plyn. Klnsen azok a rszek ignyeltek csapatmunkt, mint a csapdk vagy az interaktv trgyak.

 

Nova Prospekt

Klasszikus elkpzelse alapjn, miutn a jtkos tkzdtte magt a Lgkrtalaktn, mehetett ebbe az zembe, ahol az embereket gpek mdjra talaktjk. A trtnet folyamatossgra jellemz, hogy mg a jtk legelejn minden egszen emberi, addigra a jtk vgre mr szinte aCombine technolgia a mrvad, ahogy ezen a plyn jl ltszik.

Egy rsz, a Gunshipek hatalmas hangrja idkzben mrett tekintve jcskn sszezsugorodott, mint az egyetlen dolog az eredeti koncepcibl, ami nem olyan lett, mint eredetileg gondoltk.

 

Teleportok

Ahogy a jtkos egyre elrbb halad a sztoriban, gy tallkozik emberekkel, mint idegen ltformk tucatjaival. Ezt emeli ki a teleportrendszer, mely Kleiner s Eli laborjban megtallhat, ton-tflen egy-egy zugban, Nova Prospektben, s persze a Citadel szvben. Br szerencsre kinzetre meglehetsen egyformknak tnnek, a grafikusoknak nem volt tl egyszer feladatuk.

 

A vros hangulata

City 17-ben visszatr elemek is felbukkannak. Antennk, drtok, fstfelhk, ezek a legjellemzbbek. St, vannak olyan rszek is, melyeket eredetileg csak messzirl lthattunk volna, de ksbb a hangulat fokozsa rdekben bekerltek a jtkba. Ilyen a tetteres plya.

Viktor Antonov: „Hromfle mret trgyakbl ptettk fel a plykat. Vannak nagyok, kzepesek, s kicsik. Ezek kzl vlasztottunk hosszas mrlegels utn. Legelszr kerltek be a nagy objektumok, mint pldul a hzak vagy falak, azutn a kzepes mretek, mint a fk vagy antennk, s legvgl olyan aprsgok, mint a poszterek a falakon.”

Ami a posztereket illeti: klsre a vilghbors amerikai s orosz plaktokra hasonltanak. Szmuk azonban jcskn megcsappant, mita a tervezk inkbb Breen kivetts beszdeit kezdtk el preferlni.

Randy Lundeen: „Kt vnyi munka alatt sszegylt 4-5000 textra s 2-3000 modell. Mr meg sem tudom szmolni. Annyi biztos, hogy jcskn tbb kszlt, mint amennyire szksgnk volt. J sokat is vicceldtnk azon, hogy de j lenne elpasszolni ezeket valakinek.”

 

Citadella

Bels tert a totalitrius rezsimek ptszeti stlusa inspirlta. Jelents eltrs viszont, hogy minden helyisg aszimmetrikus, ami nyomaszt rzseket kelt. Klsre pedig eleinte rgimdi eurpai pletre hasonltott. Akr egy torony.

Az a rsz, amikor lthat, hogyan alaktjk t az embereket Combine rabszolgkk, nagyon pontos kialaktst ignyelt. Eredetileg mr a jtk elejn lthattuk volna. A Valve tervezi azonban ragaszkodtak hozz, hogy mg a vgleges vltozat se ruljon el tl sok mindent.

 
Men
 
Half-Life
 
Opposing Force
 
Blue Shift
 
Half-Life 2
 
Episode One
 
Episode Two
 
Szavazs
Lezrt szavazsok
 
Egyjtkos MOD-ok
 
Linkajnl
 
The time is...
 
Black Mesa
Black Mesa
Megfelel-e a Black Mesa az elzetes vrakozsoknak?

Igen, nagyon llat!
MOD-hoz kpest nem is olyan rossz
Jl tadja a Half-Life 1-et, de semmi tbb
Az eredeti HL jobb volt
A fejlesztk nem hasznltk ki a Source adta lehetsgeket
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG