Half-Life
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Szmll
Induls: 2004-09-23
 
Let's chat!
 
FELEZSI ID

Mr sokat gondolkodtl azon, vajon a Half-Life mirt Half-Life? Azt hiszem, azt mindenki tudja, mit jelent ez az angol sz: felezsi id. Viszont itt nem egy focimeccsrl van sz! :)) Ez kkemny fizika, hlgyeim s uraim! S most me a fogalom:

FELEZSI ID: az az id, amely alatt a radioaktvan boml atommagok fele elbomlik. Ez a klnbz elemek esetn st minden izotpjnl ms s ms. A msodperc trt rsztl millird vig terjedhet ez az idtartam...Mellesleg megjegyzem: a radioaktv bomls teme SEMMIVEL sem befolysolhat...

Gondolom, mostmr mindenki sokkal okosabban mehet aludni, mint amilyen okos volt :))

 
Felmrs
Kvncsiak vagyunk, mennyi visszatr "vendg" van kztetek...
Mennyit lgsz az oldalon?

Amikor csak idm engedi (49 / 17%)
Nha-nha felnzek (79 / 27%)
Elszr vagyok, de mg jvk (116 / 40%)
Elszr vagyok, de nem hiszem, hogy jvk mg (44 / 15%)

Szavazatok szma: 288

Ltrehozs idpontja:
2007-01-11 09:25:54

Szavazs lezrva:
2007-10-24 18:17:54


Lezrt szavazsok
 
Melyik Valve-jtk a jobb?
Melyik Valve-jtk a jobb?
Melyik Valve-jtk a jobb?

Half-Life + kiegsztk
Half-Life 2
Half-Life 2: Episode One
Half-Life 2: Episode Two
Portal
Left 4 Dead
Left 4 Dead 2
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Half-Life 2: Emeljk a lcet
Half-Life 2: Emeljk a lcet : Hatodik, befejez rsz

Hatodik, befejez rsz

Daniel D  2006.10.29. 11:23


„Utols simtsok

Sokan gy kpzelik, hogy a jtkok ksztsekor mindenki szabadon kilheti sajt fantzijt, s azokat villmgyorsan tlteti a gyakorlatba. m ez a valsgban nincs gy. A munkafolyamat csak kis lpsekben zajlik. Mg ha minden meg is van, akkor utna tesztelni kell, azt kritizljk, s ha szerencsd van, a kvnt rszt benne hagyhatjtok a jtkban. Mg ha minden meg is van, akkor utna tesztelni kell, azt kritizljk, s ha szerencsd van, a kvnt rszt benne hagyhatjtok a jtkban. Termszetesen szp szmmal akadnak vad s rlt tletek is, de a Valve ideolgija az, hogy mg a legjobb tletnek sem szabad megtrni a jtkegyenslyt s a kontinuitst. Legjobb mdszer erre, ha kiprbljk az tletet jtk kzben. Ehhez clszer egy egsz plyt lemodellezni, ami szintn nem egy egyszer feladat. A legnagyobb trkk ott van, amikor az apr darabokbl kell sszelltani egy kerek egszet, amely szintn egy apr darabja egy mg nagyobb egsznek.

Half-Life 2 hegesztk

Nagyjbl 2003 elejn kezdett ltszdni, hogy a Half-Life 2-t teljes egszben felgyelet alatt tartani a kszts alatt kptelensg. A csapat kis csoportokra oszlott, amelyek mind-mind egy kisebb volumen problmra koncentrltak. ltalban egy animtor, kt programoz, s kt plyatervez alkotott egy ilyen „hegeszt” csoportosulst. Hrom ilyen csoport dolgozott egytt a nagyobb jeleneteken, pldul a csatornn, vagy a partvidken. ket egsztette ki egy negyedik csoport, amelynek a feladata a trtnet rugalmas alkalmazsa a jtkban. Csak ezek alapjainak ksztse eltartott a fejleszts utols vig, s a kszts fele idejt felemsztette.

pts vals mintk alapjn

A jtkba semmi olyan nem kerlt, amit a valsgban nem lttak volna a modellezk. Fnykpek, koncepcirajzok, modellek segtettk a tkletes munkavgzst. A hat ves fejleszts alatt a referencia-knyvtrban csaknem tvenezer kp gylt ssze.

Eric Kirchmer: „A helyszneken tallhat modellek java rszt kelet-eurpai vrosokbl gyjtttk. Aztn ezek alapjn rajzoltunk egy vzlatot, amit utna le is modelleztnk 3D-ben. A vilgts s a koszolds ezutn kerltek a trgyakra, amelyet a kzs sznsma mg jobban kiemelt. Ha mr elegend modell kszlt el, akkor azokat beraktuk egy „llatkertnek” nevezhet tesztplyra, ahol a jtktervezk is megcsodlhattk ket.”

Bortsok

gy kszltek, mint hogyha Lego-kockkbl kellett volna falat pteni az ptmnyek kr. Az arnyokat s a dlsszget elszr pontosan meg kellett hatrozni, hogy mr korn a tervezk kezre adhassk a plyt.A blokkok szoros rcsokknt pltek fel, amelyekre a grafikusok rmreteztk a textrt.

Dave Riller: „A jtkban rengeteg olcs, alacsony felbonts, m mgis rszletgazdag textrt hasznltunk fel. Pldaknt emltem a folykat, melyek partja csodsan van lemodellezve. Nvnyzet, roncsok, sziklk, szemt nvelik a jtkos felfedez kedvt. Ugyangy lehet tallni egy hullt rengeteg j cuccal a ssban, mint egy embei koponyt a srtenger kzepn, netn egy klnleges kincset egy elsllyedt csdarabban. Az ilyen s ehhez hasonl dolgok mutatjk meg ennek a rsznek a fontossgt.”

Stlusok

Ha kszen voltak az alapok, jtt a mvszeti csoport, s megprblta stlusok alapjn sszeilleszteni a kvnt rszeket. Ebbe beletartozott a vilgts, a textrk, s persze az atmoszfra megtervezse. Minden egyes btor, kdarab, de mg a legutols kupac szemt is gondos ellenrzssel kerlt a helyre. Nhnyuk olyan jl sikerlt, hogy mintaknt hasznltk fel a mg kszlben lv plyk ksztsekor.

Mvszi vonsok

Ha ez is megvolt, a mvszeti osztly kapott egy pr napot, hogy csiszolgassa a stlust. Ez nem egy egyszer feladat, tekintve, hogy az eszttika minden esetben al kell, hogy legyen rendelve a jtkmenetnek. Randy Lundeen s Aaron Barber gyeltek az egyenslyra. Szmtalanszor ellenriztek le mindent, olyan apr rszletekre is gyelve, mint a jtkosban keltett benyoms.

A Narancs Trkp Projekt

David Sawyer: „Voltak olyan esetek, amikor a textrk csak ksbb kszltek el, mint amikorra mi mr egy ksz plyt akartunk volna.De ha mr a falakat ideiglenesen narancssrga textrval bortottuk, akkor meg tudtuk csinlni ezeket a rszeket, mg azok el nem kszltek. St, amg csak gy csinltunk meg egy plyt, addig ksbb nagyon egyszeren meg lehetett azokat vltoztatni. Ha j tleteink tmadtak, elsknt mindg gy volt rdemes ket kiprblni.”

Gabe Newell: „Nem akartuk, hogy a plyk tele legyenek dobozokkal. Aztn valahogy mgis gy sikeredett, hogy a legels plyn mr volt egy doboz. Ennyi knnyebbsget csak adhattunk a jtkosoknak.”

A textrzs folyamata

Elszr a helyzetet s a mreteket szmtottk ki. Aztn 3D-be vittk a trgyat, s rnykot, valamint szeglyt adtak neki. Majd elzetes sznezssel kiszneztk a kvnt sznre. Ezutn ezt sszekevertk a 3D-s kppel, majd normal mappinggel vglegestettk.

Bump Mapping

Mg a bump mappinget a Source motorra bztk, Gary McTaggart s bandja szemlyesen felgyeltk a normal mappinget. Ez a technolgia segtette a trgyak grngyssgnek lekpezst, hogy ne tnjenek paprlapnak. gy pldul a vzben lv sziklkat is mindssze egy textrval meg lehetett csinlni.

Gary McTaggart: „Jeff Ballinger ksztette az sszes rzkelhet lekpezst a jtkban. Hnapok mentek r a bump mapek elksztsre minden egyes textrhoz. A legtbbet a talajhoz ksztettk, ugyanis ez volt a legegyszerbb megolds.”

Shaderek

Gary McTaggart: „A shadereket a filmes ipar is elszeretettel hasznlja. Mghozz azrt, mert egy felletet sokkal valsghbben is meg tudnak jelenteni, mint egy textrval. Mi a kettt egyszerre szmtottuk ki minden egyes textrnl. De elklntve tartottuk a geometriai alrendszertl, gy hatrtalan alkalmazsi terletek nyltak meg elttnk.”

Aaron Barber: „Mieltt elkezdenk pteni egy plyt, mindig sszegyjtk annyi informcit, amennyit csak lehetsges. Filmeket, fnykpeket nzegetek, tiknyvekbe pislantok bele. Ha gy rzem, eleget tudok a helysznrl, akkor fogok egy darab paprt, s felvzolom a plya durva alapjait. Azutn elkezdem a gpen is a munkt. Soha nem kezdek neki konkrtan egy plet modellezsnek, hanem az egsz plyt egyben tekintem t s ksztem. Nagytl a kicsiig haladok, vagyis ha ksz vannak a nagy dolgok, csak azutn csinlom meg az apr rszleteket. Nem baj, ha esetleg idkzben felbukkan egy-egy kisebb problma, azt ksbb gyis ki lehet igaztani. Msrszt pedig, ha netalntn nagy vltoztatsokat kell eszkzlni, akkor kevsb fjdalmasan is meg lehet oldani.”

Utols lpsek

Amikor minden ksz van, ismt jn a mvszeti csapat, hogy a plyn mr helyre kerlt objektumokat garfikailag tkletestse. Hiszen ekkorra mr szinte minden a helyn van, s a jtk is jtszhat. Most mr csak az a feladat, hogy feljavtsk a ltvnyt, s mg hogy nveljk az izgalmakat.

A brhzas jelenet

Taln a tesztels a jtkkszts legfontosabb munkafzisa. Ekkor derlnek ki ugyanis a hinyossgok, s ekkor fedezik fel, mit lehetne mg jobbra csinlni. Teszterek kerlhettek ki a stbbl, dolgozhattak a cgnknl, vagy esetleg lehettek az utca emberei. gy aztn biztosak lehettek benne, hogy ha valami nem tetszik a tesztereknek, akkor a jtkosok sem fogjk djazni.

Robin Walker: „A jtk elejre kerlt trkpek kzl a brhzas jelenet volt a legizzasztbb. Fltnk, hogy a jtkosnak elsre nem fog feltnni, hogy itt bizony rohanni kell. A tesztereink sikoltoz embereket s sokkols rendrket akartak, s olyan prgs cselekmnyt, hogy mg htranzni se legyen idnk. Megcsinltuk, s mg az a rsz is benne volt, amikor a rendrk rohannak fel a lpcsn, pp az orrunk eltt. Ennl a rsznl mindegyikjk pnikszeren keresni kezdte a kiutat. Ennek ellenre elg sok teszternek sikerlt tllnie elsre ezt a rszt.”

Jeff Lane: „Azrt is kapra jtt ez a rsz, mert a tr s Dr. Kleiner laborja kz szksg volt valami sszekt rszre, s ennl tletesebbet nem is tallhattunk volna. Kett kztt tkletes tmenetet biztost, radsul be tudjuk mutatni, hogy az emberek hzon bell mennyire msknt viselkednek elnyomikkal szemben, mint az utcn. Egy kis trvnyen kvlisg, keverve az elfojtott lzad kedvvel.”

Ami mg a lzadkat illeti: lett volna ennl a rsznl egy specilis fegyverk, ami hasonltott volna a nylpuskhoz, csak ppen egy elektromos nyalbbal laptotta volna az embereket a falhoz.

Fizika

A Jay Stelly vezetsvel kszlt Source-fizika lett a jtk egyik talpkve. Ha valakihez hozzvgnak valami nehezet, az srlst okoz, az eldobott fmrudak hangos csattanssal landolnak a kockakveken. A holttestek is lethen zuhannak ssze. A jtkos hajlamos lehet elfelejteni, hogy ez csak egy szimulci, annyira tkletesen illeszkedik a jtkmenetbe.

Jay Stelly: „Egyszer nztem, hogy tesztelik a jtkot a tesztereink. Egyikk azzal szrakozott, hogy egy ktlre fggesztett gumiabroncsot lkdstt, hogy az tforduljon a tengelye krl. Nem nagyon sikerlt neki, gy gy dnttt, hogy nekirohan, s gy lendti t. Pechjre elvtette, gy a gumi fejbevgta, s meghalt. Csak nevetett, s gy tallta, hogy ez a vilg legviccesebb dolga. Mrmint nem az, hogy egy gumi agyonttte, hanem hogy brmilyen eszeveszett elkpzelst meg tudja valstani.”

Brian Jacobson: „Rengeteg nagyszer tlet jtkbugknt indul. Ilyen pldul a helikopteres mega-bombzs jelenet. Egy hiba folytn ugyanis a helikopter nem gpgyval nyitott tzet, hanem bombkat hajiglt. Br a gpem nem sokkal ksbb merevre fagyott, az tlet olyan zsenilisnak tnt, hogy vgl kis talaktssal bekerlt.”

Tom Leonard: „A folyamatos tletrohamok s azok jtkban val ellenrzse nagyon fontos dolog. Pldul megfigyeltk, hogy Ravenholmban az emberek sokkal szvesebben csaljk be a zombikat Grigori atya csapdiba, ahelyett, hogy msknt vgeznnek velk. gy kerltek erre a plyra a krfrszlapok s a robban hordk is, pedig eredetileg nem terveztk ket.”

Josh Weier: „A puzzle-elemek a jtkmenetben igencsak jl jnnek a hossz s izgalmas csatk utn, hogy a jtkos kicsit jobban megismerhesse a krnyezetet. Ekkor nyaktr, mr-mr hihetetlen szituciba kerlhetnek. De egy kis nyugalom az akcis rszek kztt sosem rt. Mellesleg tkletes tvezet rszek.”

Jeff Lane: „Van egy trtnetem, ami tarts hatst gyakorolt az egsz jtkfejlesztsre. Kelly Bailey ppen a Nova Prospekt eltti utols tengerparti plyt tesztelte. Alig volt mr valamennyi lete, s alig vrta, hogy feltltdhessen. Ez az tlet btortott fel minket, hogy trtkeljk a jtkot. Kivettnk rengeteg lszert s egszsggyi csomagot. Nem akartuk, hogy tlontl ellaposodjon a jtkmenet. gy aztn letet csak nagyon ritkn lehet szerezni, de akkor nem keveset. A lszerutnptls pedig szintn olyan csekly, hogy minden egyes tltny mennyei ldsnak minsl.”

Dave Riller: „Csakgy, mint a Half-Life 1-ben, szmtalan elemmel sznestettk a jtkot, hogy ne tnjn annyira linerisnak. Ezen elemek olyanok voltak, hogy a jtkos vlaszthatott, hogy rszese lesz-e az lmnynek, vagy simn elszalad mellette. Ezekkel egytt bonyolultabb volt a jtk fejlesztse, de mindenkppen megrte.”

Az els rsszel ellenttben ezttal nincs kln Hazard Course-tutorial rsz, hanem begyaztk azt a konkrt jtkmenetbe. Mr a jtk legelejn megtapasztalhat a szmtalan vlasztsi lehetsg. Vannak benne egyszer rszek is, pldul a kiugrs a vastllomsos plyn az ablakon, s vannak nehezek is, mint az antlionok feromonzskjnak hasznlata.

Adrian Finol: „Megvan a lehetsg r, hogy a civilek elvigyk valamerre a jtkost. Teszem azt, azt mondjk neki, hogy Gyernk!, s akkor kvetni kell t. Namost, volt egy kellemetlen bug az egyik ilyen civilnl, ugyanis ha nem kzvetlenl mgtte mentnk, akkor folyamatosan mondta, hogy Gyernk! Gyernk! A teszternk megunta eztm s elkiablta bagt, hogy : Jl van! Megyek mr! Basszus, itt vagyok mgtted! A httrben ll munkatrsak pedig elkezdtek rhgni. Innentl kezdve a Gyernk! - mondat ismtelgetse rendszeres volt az unalmas dlutnokon.”

Robin Walker: „Az n nagy kedvencem az a rsz, amikor a Gravity Gunnal megfogom a repked borotvkat, s hozzvgom ket az ellenflhez. Fleg akkor hasznos ez, ha rengeteg Combine katona jn velem szembe. DE a fegyver ugyangy hasznos, ha letet s lszert akarok felvenni gy, hogy nem hagyom el a biztonsgos fedezket.”

Doug Wood: „Az utcai szabadsgharcos rszeknl nyilvnvalv kellett tennnk, hogy mirt is harcolunk pontosan. Ezrt tettk bele a jtkba azt a rszt, amikor a harcosok egy Breen-kivettt prblnak meg eltvoltani. Ez is kitnen pldzza, hogy br a harcoknak nincs vge, k mgis meglltak csak erre az egy pillanatra, hogy kifejezzk ellenllsukat.”

Dave Riller: „Az els rszhez kpest a legnagyobb eltrs az, hogy amikor azt ksztettk, mg teljesen ismeretlenek voltunk, s gy sikerlt maradandt alkotnunk. A legnehezebb feladat most nyilvnvalan az lesz, hogy legyzzk sajt magunkat.”

Gabe Newell: „Legfontosabb clkitzsnk az volt, hogy az emberek a Half-Life 2-t a legjobb PC-s jtkknt emlegessk. m nem csak mint egy res szlogent, nem csak mint valami jtkmagazin vlemnyt. Hanem az volt a cl, hogy tnyleg alkossuk meg a legjobbat.”

Kelly Bailey: „A jtk zenit otthon ksztettem. A munkaasztalomon volt egy egyszer szintetiztor, a keverst s az egyb munkkat pedig szoftverrel csinltam. Minden egyes szm elksztsekor egy-egy mondat jrt a fejemben. Pldul: gyors akci. Vagy nyugtalansg. Esetleg lass, ijeszten stt. gy sikerlt a hangulatnak megfelel zent sszedobni.”

David Speyrer: „A Citadella rmiszt kpe azt a benyomst kelti a jtkosokban, hogy megllthatatlanul terjeszkedik, s mindent elpusztt. Klnsen az els kzeli lmny flelmetes, amikor is kimsznak egy csbl, s egy kolosszlis monstrum magasodik elttk. Ezt megfejeltk mg nmi szikln ugrlgats rsszel is. Akartunk egy olyan jelenetet is, amiben a talajszinttel prhuzamban a lzadk raktavetkkel lvik az pletet, az ostrom benyomst keltve. m gy gondoltuk, jobb, ha az ember egyedl jrja be a terepet. Hiszen ez emlkeztet a lovagregnyekre: a hs lovag egyedl merszkedik be a srkny barlangjba.”

Gabe Newell: „A Half-Life 1 rksge hatalmas nyomsknt nehezetedd rnk. Vajon megfelel folytatst ksztettnk? Ezt vrtk el tlnk a rajongk? Azt hiszem, igen. Rengeteg emberrel beszlgettem, akik teszteltk is a jtkot, s akkor azt mondtk: hha, ht ez pont olyan, mint amire szmtottam. s pontosan ezt akartam hallani. Ha teljestettk a jtkosok elvrsait, akkor mr nem dolgoztunk hiba.”

VGE

 
Men
 
Half-Life
 
Opposing Force
 
Blue Shift
 
Half-Life 2
 
Episode One
 
Episode Two
 
Szavazs
Lezrt szavazsok
 
Egyjtkos MOD-ok
 
Linkajnl
 
The time is...
 
Black Mesa
Black Mesa
Megfelel-e a Black Mesa az elzetes vrakozsoknak?

Igen, nagyon llat!
MOD-hoz kpest nem is olyan rossz
Jl tadja a Half-Life 1-et, de semmi tbb
Az eredeti HL jobb volt
A fejlesztk nem hasznltk ki a Source adta lehetsgeket
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG