Episode Two - els benyomsok
Daniel D 2007.10.13. 00:24
Az Episode Two-val kapcsolatos cikkek sora kezddjk egy rvid rtkelssel. A vgigjtszs elkszlte eltt sajt szemlyes tapasztalataimat osztanm meg veletek a jtkrl.
m mieltt belevgntok, kzrdek help. Azok szmra, akik letltttk az Ep2-t (fujjjjj), esetleg gondot okozhat a jtk indtsa. Akiknek nem jnne ssze, tltsk le ezt: http://rapidshare.com/files/61852769/hl2eptwolauncher.rar , s a benne lv info.txt alapjn gykdjenek!
Majdnem egy vet ksett, de egy jtk helyett hrmat kaptunk. Egyelre mgis a csomag alapjra, a folytatsoss vlt HL2 sztorira koncentrlok. Igyekeztem felkszlni a megjelensre: lassan ngy ves, a mai technikai fejlds mellett veternnak szmt gpembe egy Radeon X1550-es kerlt, az oprendszer Vistra vltozott, s a gp a vgletekig fel lett tuningolva. Mr csak a misztikus oktber tizedikre kellett vrnom.
Az epizodikus megjelents jabb htrnyt vettem szre, amikor rdbbentem, hogy az egybknt ltalam igen nagyra tartott Half-Life saga legjabb epizdja nem keltette fel tlzott mrtkben az rdekldsemet. Mg az Episode 1 eltt is majd megvesztem rte, csak jtszhassak mr vele, most viszont meglehets kznnyel kezeltem a dolgot. Vagy regszem, vagy a folytatsos megjelens miatt laposodik el a sztori.
Br azrt amikor elindult a jtk, feltmadt az rdekldsem, fknt, mikor meglttam az j Valve-logt s intro-kpernyt. s aztn a fmen... az valami eszmletlen. Eddig is az volt, de a portlviharban sz Citadella-romok ltkpe rendesen odatett. A menpontok kztt jdonsgra is lelhetnk: ez az Achievements, mely a mshonnan mr jl ismert ladder-rendszer Steam-re tdolgozott verzija. Pofs, de engem szemly szerint nem motivlt. Az els utam amgy is mindig a belltsokhoz szokott vezetni, most se volt ez mskpp.
Ott dbbentem le, hogy mi minden kzl vlaszthatok. A finomhangolsok lehetsge szmotteven megntt. Mg egy ATI-reklm is belefrt (engem mr nem rint, hehe). Ksbb lttam a jtkban, hogy a videokrtya ppen brn, csak szerencstlen gp tl lass, gy visszavettem pr belltsbl. De a jtk gy is szp.
Az egyszemlyes jtkmdba belpve a szoksos plyavlaszt men fogad minket, melybl kisilabizlhat, hogy 7 plyn keresztl tart majd a trtnet. Ez jtknak rvid, epizdonknti megjelentsnek viszont tartalmas. Mg elgg az elejn jrok, de nem tnik tl hosszadalmasnak, egy unalmasabb htvge elg a lejtszshoz.
Grafika. Ht az valami egszen elkpeszt. A vidki, erds tj egyszeren telitallat. A stt barlangok, mohos kvek, rnyas tisztsok mind nagyon el vannak tallva. HDR-t tmogat videokrtyval klnsen ltvnyos a fk lombjai kztt tszrd fny, hogy a barlang tetejn lv rsen beszrdrl ne is beszljnk! A karakterek arcn tovbbra is flelmetes, milyen lethen mutatjk ki rzelmeiket. A mai kor elvrsainak megfelelen pixel shader csillog mindenen. Br ezt helyenknt zavarnak reztem, bizonyos felleteken ugyanis elgg plasztik hatst kelt a sttben.
A hanghatsokra viszont nem lehet panasz. Mintha a Thief-ben reztem volna magam, mikor a rgi bnyban lefel ereszkedtem, s sejtelmes zajok tttk meg a flemet. Vagy mikor az antlionok jttek a vrs lmpval megjellt alagutakbl, s a jellegzetes hangot szrevve mr szaladtam is a gpgyval. A szinkron tovbbra is hozza a sznvonalat, a hangok ugyanazok maradtak (lsd Raising The Bar knyv).
A gravitcirl pr szt. Rgtn a jtk elejn jn egyms utn egy csom ezt demonstrl jelenet. Nem lvm le a pont, de elre szlok: a hats olyan, mint a moziban. Nem vicc, durvn letszer az egsz!
Egyelre mg tesztelgetem a jtkot, gyhogy nagyjbl ennyit tudok lerni. J hr, hogy kszl a vgigjtszs, mghozz on the fly, vagyis a ksz rszek azonnal felkerlnek. rdemes nzegetni teht az Episode Two rovatot, mert nemsokra jnnek az okossgok!
|