„We don’t go to Ravenholm”
Daniel D 2005.02.01. 20:09
Ha eddig nem tudtuk volna, mi ez a Ravenholm, arra a ltrn feljvet rgtn rjhetnk. Ez egy zombilepte ksrtetvros. Mindentt megcsonktott holttestek hevernek, letnek nyoma sincs. Radsul tkstt van. Rszemrl ezt a plyt utltam leginkbb. Egy fszerbe kell behatolnunk, termszetesen tele van zombikkal. Gravitcis fegyvernkkel tpjnk ki egy pengt a falbl, s vgjuk bele a kompnia kzepbe. gy akr hrom zombit is flbe tudunk vgni egyszerre. Ha a fejk leugrik, az a legnagyobb baj, de ez is megoldhat. A szobk egy rszben kereplket tallhatunk, melyeket ha beindtunk, akkor azok flbevgjk a zomikat, ha netn felnk kzeltenek. Mikzben harcolunk, egy titokzatos idegen hangjt halljuk, ahogy szent szavakkal fszerezett mondanivaljt adja el a mr amgy is lhalott bandnak, mikzben shotgunnal szrja rjuk az ldst. Hamarosan tallkozhatunk is vele. Grigory atya, aki klnfle trkkkkel tartja fel a zombikat. Sajnos ez nem akadlyozza meg ket abban, hogy a nyakunkba ne ugorjanak. Az egyik siktorban rammal tjrt kertsre bukkanhatunk, a tovbbjutshoz ki kell kapcsolnunk a hzban (amelyik eltt a zombi gett) az elektromossgot. Akr el is gethetjk a zombikat, ha gyesek vagyunk, csak nyissuk meg a gzt s csaljuk ki ket, majd ljnk bele a gzba. Ha tjutottunk a kertsen, egy kis tetn mszkls utn az utca msik oldaln vagyunk, ahol ismt szp szmmal jnnek ellennk. Hasznljuk a kocsironcsokat: ha kzel rnek hozznk, ejtsk a fejkre. A msodik roncsot leejtse utn emeljk fel jra, emelkeds kzben ugorjunk r, gy felemel minket a magasba, ahol mr van nhny deszka, melyen tovbbmehetnk. jabb tetn mszkls rszek kvetkeznek rohangl zombikkal, mregzombikkal, mreg-arctmadkkal, itt-ott fldi harccal. Grigory atya nha felbukkan s btort minket. Az utcai harcok utn a kertsen a Trabant tetejn tallhat deszkkon t mszhatunk keresztl. jabb zombihent kvetkezik, de legalbb mi is kapunk egy szp shotgunt, mellyel tbbnyire a zombik fejbe fogunk szpeket pukkantgatni. Ers fegyver, de lass, radsul a srt csak kzelrl j, s kevs hozz a lszer. Nem is baj, neknk pont ez kell. Ha jobban megfigyeljk a npirts utni terepet, azt lthatjuk, hogy fenn egy nagy ktl csatlakozik egy platformhoz. A ktl msik vge pedig egy toronyba vezet. Ott hzzuk meg a fldn lv kart, aztn ugorjunk fel a kzps dobozokra, onnan tudunk majd tovbbjutni, s mivel a platformot odbb mozgattuk, mr t tudunk ugrani a szemkzti oldalra. jabb gyilkolszs utn (ahol a rohan zombik fogjk megkeserteni letnket) egy hztetn ktnk ki. Egsz pontosan azon, ahonnt r lehet ltni egy zldterletre, de azt kerts zrja el ellnk. A kertsen egy emelvel lehet tjutni, amit kzvetlenl a hztetn tallunk. Hzzuk meg a kart, mire az emel kosara tjn a tloldalrl. Pattanjunk be a kosrba, aztn abbl ugorjunk t a kertsen. Nagy meglepetsnkre Grigory atya vr minket a tloldalon. Szerinte most, hogy killtuk az sszes prbt, megmutathatja a kivezet utat. Kvessk t. A temetben hatalmas harc kezddik kztnk s a zombik kztt. Szerencsre az atya elg jl bnik a fegyverrel. A temetkapu sajnos csak gy nyithat, ha valaki a tloldalon marad. Grigory atya meghzza a kart, majd arra kr minket, hogy menjnk tovbb. t nem kell fltennk annak ellenre sem, hogy zombik ezrei tmadnak r, gnyos kacaja azt sejteti, hogy ez az ember letben fog maradni. Fjdalmas bcsnk utn egy bszme nagy lyukhoz rkeznk. Mivel ms segtsgnk nincs, ezrt le kell ugrlnunk a veszlyesen instabil deszkkon. Odalent minden tele van pk-arctmadkkal. Ljk le ket mg fentrl, majd fussunk t a fld alatti reg msik felbe. Menjnk fel a lpcsn, s a vgn, ahol deszkk vannak lefektetve, ne ijedjnk meg, hanem guggoljunk le, s a deszkk kzti rsen essnk le. Ily mdon tovbbjuthatunk. jabb aknra bukkanunk, itt ugorjunk be, s kezdjnk el szni a vz alatt. Hamarosan elkezd lejteni a talaj, s kijutunk egy fld alatti ferde folyosba, ami a felsznre vezet. Tallunk itt egy csillre kttt mozg kereplt. Nagyon hasznos segttrs lesz, mivel a zombik itt is jelen vannak, ezrt kapcsoljuk be. Arra azrt vigyzzunk, hogy felfel menet nehogy minket szeleteljen kett. Hamarosan vget r az alagt, s mi jra a felsznen vagyunk. Egszen pontosan a vasti snek mellett. Pr zombi mg fog itt jnni, de a legrdekesebb az, hogy jfajta maszkos katonkkal: combine harcosokkal tallkozunk. Tlk felvehetnk egy jfajta gpfegyvert. Rvid harc utn rtallunk egy lzadk ltal irnytott bzisra. Kapunk nmi lszert s letet. Rdin keresztl kapcsolatba lphetnk Alyxszel, aki rl, hogy lt minket, de azt is elmondja, hogy meg kell mentennk az apjt, akit elraboltak a katonk, s most a Nova Prospekt kdnev brtnben (brtnben?) tartjk fogva.
|