Half-Life
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2004-09-23
 
Let's chat!
 
FELEZÉSI IDŐ

Már sokat gondolkodtál azon, vajon a Half-Life miért Half-Life? Azt hiszem, azt mindenki tudja, mit jelent ez az angol szó: felezési idő. Viszont itt nem egy focimeccsról van szó! :)) Ez kőkemény fizika, hölgyeim és uraim! S most íme a fogalom:

FELEZÉSI IDŐ: az az idő, amely alatt a radioaktívan bomló atommagok fele elbomlik. Ez a különböző elemek esetén sőt minden izotópjánál más és más. A másodperc tört részétől milliárd évig terjedhet ez az időtartam...Mellesleg megjegyzem: a radioaktív bomlás üteme SEMMIVEL sem befolyásolható...

Gondolom, mostmár mindenki sokkal okosabban mehet aludni, mint amilyen okos volt :))

 
Felmérés
Kíváncsiak vagyunk, mennyi visszatérô "vendég" van köztetek...
Mennyit lógsz az oldalon?

Amikor csak idôm engedi (49 / 17%)
Néha-néha felnézek (79 / 27%)
Elôször vagyok, de még jövök (116 / 40%)
Elôször vagyok, de nem hiszem, hogy jövök még (44 / 15%)

Szavazatok száma: 288

Létrehozás időpontja:
2007-01-11 09:25:54

Szavazás lezárva:
2007-10-24 18:17:54


Lezárt szavazások
 
Melyik Valve-játék a jobb?
Melyik Valve-játék a jobb?
Melyik Valve-játék a jobb?

Half-Life + kiegészítők
Half-Life 2
Half-Life 2: Episode One
Half-Life 2: Episode Two
Portal
Left 4 Dead
Left 4 Dead 2
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírek, érdekességek
Hírek, érdekességek : Tíz éves a Half-Life saga

Tíz éves a Half-Life saga

Daniel D  2008.01.16. 23:40

Immáron tíz éve, hogy a Half-Life elindult világhódító útjára, melyen nemcsak a single player, hanem a multiplayer terén is úttörőt alkotott, nem mellékesen fejlesztői, a Valve létrehozták az első igazán jól működő játékportált, a Steamet. A jeles évforduló alkalmából íme egy kis összeállítás az elmúlt évekből.

1996

Egy akkoriban még szinte teljesen ismeretlen, jobbára hardcore gamerekből és lelkes amatőrökből álló csapat a Quake-hez hasonló stílusban játékot kezd el tervezni. Címe Quiver, és egy katonai bázison elszabadult idegen lényekről szól. A fejlesztők bevallottan a Végtelen határok című TV-sorozat egyik epizódja alapján készítik a játékot. Grafikája kissé szegényes, de ígéretesnek tűnik a mesterséges intelligencia. A grafikus motor saját fejlesztés.

1997

A játékot bemutatják a nagyközönségnek is, és osztatlan sikert arat, de ekkor a neve már Half-Life, és megkapja a klasszikussá vált lambda logót is. Az egyetlen gyenge pont a grafika, de ezt egy ügyes húzással megoldják: implementálnak a Quake 2-ből egy-két elemet, és a végeredményt Goldsource grafikus motornak nevezik el.

1998

Megjelenik a játék, és gyakorlatilag azonnal az eladási listák élére kerül. Legnagyobb riválisát, a Sint is lenyomja. Azóta több mint hárommillió eladott példánnyal és 50 Év Játéka címmel büszkélkedhet világszerte. Ebbe természetesen nem számoltuk bele a Steames letöltéseket... Az embereket lenyűgözte a változatos cselekmény, a lenyűgöző mesterséges intelligencia, és egyáltalán a környezet, mely a régi elképzelésekel szemben végül egy kutatóközpontban játszódik, főhőse pedig egy néma tudós.

1999

A menetelés tovább folytatódik. Megjelenik a baráti Gearbox fejlesztőcsapat tolmácsolásában az Opposing Force, mely ha lehet, még tovább öregbítette a játék hírnevét. A kiegészítő egészen más oldaláról közelítette meg az alapsztorit, és az emberek erre is vevők voltak. Multiplayer terén ekkor egy Quake-átirat, a Team Fortress Classic hódított, ám még ebben az évben felbukkant az a multi MOD, amely egyszer és mindenkorra meghatározta a csapatjáték fogalmát: ez volt a Counter-Strike, minden valamirevaló LAN-parti kelléke.

2000

Bejelentik, hogy készül a Team Fortress 2, mely az elődhöz képest számos újítással rendelkezik. Többek között fejlett kasztrendszer, kidolgozott team speaking, és csomó minden más, amely akkoriban az újdonság erejével hatott. A megjelenés azonban a jövő ködébe vész. Ősszel megjelenik a Gunman Chronicles, mely az egyik legnépszerűbb single player HL-MOD dobozos kiadása, de nem teljesít a várakozásoknak megfelelően. Oka valószínűleg az enyhén szólva is szürreális space-western dizájn lehetett.

2001

A Half-Life meghódította a konzolokat is. Playstationre a Decay, Sega Dreamcastre pedig a Blue Shift jelenik meg. Ez utóbbi végül kissé megnyirbálva, de kijön PC-re is. Rövid szórakozást nyújt, viszont alapból jár hozzá az Opposing Force, és a High Definition Pack, amely felfrissíti a már erősen kopottas modelleket a játékban.

2003

Hosszú csend után először hallunk új információkat a Valve háza tájáról. Elsőként a Steam nevű, meglehetősen széles körben bekategorizálható rendszert mutatták be. Ennek lényege, hogy a játékos a játékot és a játékhoz nyújtott minden támogatást egyetlen alkalmazás segítségével szerezheti be, sőt a Steam egyfajta szerverként is működik. Az E3-on pedig megtörtént az igazi durranás: bejelentették a Half-Life 2-t, melyet szeptember 30-ra ígértek. A nagyközönség teljesen be volt zsongva, főként az újszerű fizika és a járműhasználat csábították a népet, de legalább ennyire durván hatott a Source grafikus motor gyönyörű képi világa. Sajnos az ominózus napon a játék nem jelent meg: forráskódját ellopták, és az interneten közkézen kezdett el terjengeni. Viszont ebből legalább kiderült, hogy a játék közel sincs még kész fázisban. A kódot jelentős mértékben meg kellett változtatni, ezért a megjelenést elhalasztották. Az óriási botrányt csak tovább gerjesztette, hogy az ATi új videokártyái mellé ingyen HL2-t ígért, amit érthető okokból nem tudott teljesíteni...

2004

Év elején megjelenik a Counter-Strike: Condition Zero. Ez lényegében nem más, mint három játék egyben, de az egész projekt egy óriási bukás. Volt benne egy single player map-lövöldözés (olyasmi, mint a Quake 3), egy befejezetlen single player mód, és egy multis CS rész, ami inkompatibilis volt az ingyenes MOD-dal, és ráadásul fizetős is. A buktát a Half-Life 2 októberi megjelenése gyorsan elfeledtette. A játék óriási siker volt, és megnyitotta az utat a további részek felé. Multiplayer részként a Counter-Strike Source motoros verziója került a játékhoz.

2005

Ebben az évben bejelentik, hogy a Half-Life 2 folytatásai a legújabb trendeknek megfelelően epizodikus rendszerben fognak kijönni, az első rész 2006-ra várható. Időközben egy lelkes amatőr fejlesztőcsapat, akik elégedetlenek a Half-Life Steamre implementált verziójával, nekiállnak fejleszteni egy teljesen Source-motoros verziót, ez lesz a Black Mesa: Source, mely azóta több Év MOD-ja díjat bezsebelt.

2006

Megjelenik a HL2: Episode One. A játék elég rövid és szinte semmi újdonságot nem tartalmaz, valószínűleg azért, mert átvezető epizódnak szánták már eredetileg is. Az Episode Two megjelenését elhalasztják egy évvel, hogy biztosan a legjobb legyen.

2007

Az ősz folyamán megjelenik egy játékcsomag, Orange Box néven. Ez egy merész húzás a Valve-től, de bejött nekik. A csomag tartalmaz három vadonatúj játékot. Első az Episode Two, mely végre méltó folytatása a HL2-nek. Második a már régóta várt Team Fortress 2, mely rajzfilmes grafikát kapott, és ettől még eredetibb lett. Harmadikként pedig egy igazi játéktörténeti kuriózum, az első logikai FPS, a Portal került be a csomagba.

Eddig tartott a történet Szerencsére még koránt sincs vége...

 
Menü
 
Half-Life
 
Opposing Force
 
Blue Shift
 
Half-Life 2
 
Episode One
 
Episode Two
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Egyjátékos MOD-ok
 
Linkajánló
 
The time is...
 
Black Mesa
Black Mesa
Megfelel-e a Black Mesa az előzetes várakozásoknak?

Igen, nagyon állat!
MOD-hoz képest nem is olyan rossz
Jól átadja a Half-Life 1-et, de semmi több
Az eredeti HL jobb volt
A fejlesztők nem használták ki a Source adta lehetőségeket
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!